Teambuilding 10-50 pers

TEAMBUILDING 10-50 pers

Att stärka arbetsgruppen genom teambuilding är en smart investering. Allt från att ni tillsammans får ha en rolig dag till att få se hur en reagerar, samarbetar och tänker i annorlunda situationer.


Du känner din arbetsgrupp bäst varför vi nedan presenterar både Quizet, Duellen, Utmaningen och Racet. Vi berättar vad det är och hur det går till i korta drag för att du ska ha ett sammanställt underlag att kunna besluta utifrån när du tänker på vad som passar just din arbetsgrupp.

Under beskrivningarna hittar du förslag på upplägg, priser och paketerbjudanden. Paketpriser gäller när ni kommer till oss på Louie. Allt går även att genomföra om vi kommer till er istället.


Gå direkt till:

Quizet            Duellen             Utmaningen             Stora Racet            Lilla Racet            Vart är vi på väg?


Vid bokning tar vi ett kort telefonmöte där vi pratar om önskemål och förutsättningar så vi kan sy ihop det bästa för just er.


Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!

Quizet


“Quizet var roligt och så uppskattat av alla!”


För 10-50 pers (passar bra i samband med kickoff, middag eller företagsfesten)

En rolig tävling som sätter diverse vetande på prov. Quizet kan vara baserat på musik, kunskap, gamla GB-glassar, danser, vanor, förr i tiden med mera. Allt från att skriva sina svar till att få skrika/sjunga/dansa dem rätt ut - utifrån vad ni tror passar er bäst.


Laguppdelning

Vi delar upp lag på plats med 4-5 st per lag och detta sker genom lottning. Önskar ni dela upp lag i förväg så är det bara att säga till.


Tidsåtgång
Quizet tar ungefär 1 h inklusive gemensam rättning. 


Utrustning och klädsel
Här kör vi klassikern med penna och papper som ni får av oss. Valfri klädsel.


Kostnad
Startavgift: 4 900 kr
Deltagare 1-50: 295 kr/person
Minimum 10 deltagare debiteras

Resekostnader tillkommer. Ev logi utanför Stockholm. 

Samtliga priser ex. moms.

Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!

Duellen


“Det blev både samarbete, påhejning och tävlingskänsla under Duellen, väldigt kul och oväntade engagerade sidor visade sig hos flera som växte och fick komma fram i gruppen”


För 10-50 pers (passar bra i samband med kickoff, middag eller företagsfesten)

Minst två lag och ett tiotal dueller. Inför varje duell får lagen en beskrivning av egenskaper som är bra för kommande duell. Det kan vara bra minne, kvicktänkt, fingerfärdig, tonsäker, vig, bra balans med mera. Det är allt från en person till alla i laget som deltar i en duell. Efter tävlande är utsedda av laget förklaras duellen och genomförs.


Laguppdelning
På den här aktiviteten är det optimalt om lagen består av 3 - 10 deltagare i varje lag. Hur ni delar upp lagen får ni bestämma själva, vi är behjälpliga med lottning på plats om så önskas. Ett tips är att täcka så många förmågor och kvalitéer som möjligt i ett lag, precis som i ett arbetslag.


Tidsåtgång
Duellen tar ungefär 1,5 h inklusive prisutdelning. 


Utrustning och klädsel
All utrustning som behövs står vi för. Ta på er kläder ni känner er bekväma i, allt funkar.


Kostnad

Startavgift: 4 900 kr
Deltagare 1-50: 295 kr/person
Minimum 10 deltagare debiteras

Resekostnader tillkommer. Ev logi utanför Stockholm. 

Samtliga priser ex. moms.

Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!

Utmaningen


“Men det blev ju succé! Roligt och utmanande. Jag gillade att jag som arbetsledare verkligen kunde få syn på gruppdynamiken - vem som kom fram, vem som backade. Även att se vilka konstellationer som fungerade och inte, utan att det blev laddat.”


För 8-30 pers (passar bra i samband med konferensen eller planeringsdagen))

Fyra flerstegsraketer. Varje gren innehåller flera steg och moment för att gå vinnande ur. Exempelvis kan en gren vara att få tag i ett lösenord för att konvertera till en kod för att öppna en box där en hittar varsin nyckel som i sin tur leder till ett hänglås och det är hänglåset som gör att ni låser in era poäng. Hela laget engagerar sig i alla grenar och behöver tillsammans hitta bästa lösningen på kortast möjliga tid. 


Laguppdelning
På den här aktiviteten är det optimalt om lagen består av 4-5 deltagare i varje lag. Hur ni delar upp lagen får ni bestämma själva, vi är behjälpliga med lottning på plats om så önskas. Ett tips är att täcka så många förmågor och kvalitéer som möjligt i ett lag, precis som i ett arbetslag. 


Tidsåtgång
Utmaningen tar ungefär 1,5 h inklusive prisutdelning. Det läggs med fördel under dagtid.


Utrustning och klädsel
All utrustning som behövs står vi för. Ha på er oömma kläder och skor som är bekväma att röra sig i.


Kostnad

Startavgift: 4 900 kr
Deltagare 1-30: 295 kr/person
Minimum 10 deltagare debiteras

Resekostnader tillkommer. Ev logi utanför Stockholm. 

Samtliga priser ex. moms.

Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!

Stora Racet


“Vilken dag! Har alltid velat vara med i Amazing Race. En tävling som innehåller allt som vi tycker är kul och där det viktigaste inte är att springa fort utan att vara påhittig och ha mål i mun. Tack Louie Louie för ett fantastiskt race!”


För 10-50 per (passarsig bra som en heldagsaktivitet, gärna följt av middag.)

Ni får en starttid och en startplats.

Vid start träffar ni en ”startare” som ger er sista infon om tävlingen, startkit och er första ledtråd. Ni får ert första uppdrag/ledtråd som leder er till nästa plats. Hur ska ni komma dit? Lös det! Ni kommer under dagen träffa personer vid stationer där ni får lösa klurigheter för att få nästa ledtråd till nästa plats ni ska ta er vidare till, tills ni slutligen når målet. Genom extrauppdrag finns det dessutom tid att vinna. Detta är en heldag som testar förmågan att komma på lösningar i trixiga situationer och våga tänka utanför lådan. Samtidigt får ni inte ha för bråttom, då det gäller att genom hela racet ha en splitvision så en inte missar att plocka hem tidsvinnande extrauppdrag. Detta är ingen löptävling utan handlar om att vara klurig, lösningsorienterad, smart och fokuserad för att på snabbaste vis lyckas ta sig fram på olika sätt.


Laguppdelning

Ni bestämmer själva lag och det ska vara 2-3 personer i varje lag. Vi är behjälpliga med lottning på plats om så önskas.


Tidsåtgång

Racet tar ungefär 6-8 h inklusive prisutdelning.


Utrustning och klädsel

Ha på er oömma kläder och skor som är bekväma att röra sig i. Ni kommer också att behöva packa en ”raceväska” som ska innehålla följande: Papper, penna, badkläder (o handduk?), vattenflaska, lättare mat (kan behövas energipåfyllning under dagen).


Kostnad

Startavgift: 4 900 kr
Deltagare 1-50: 795 kr/person
Minimum 20 deltagare debiteras

Resekostnader tillkommer. Ev logi utanför Stockholm. 

Samtliga priser ex. moms.

Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!

Lilla Racet


“Väldigt utmanade och klurigt! Perfekt med målgång där vi skulle äta middag och sova över på kvällen”


För 10-50 pers (passar sig bra som en halvdagsaktivitet, gärna följt av middag.)

Det här racet gör vi mindre och mer lokalt till er tänkta slutdestination. Det kommer att vara möjligt att promenera eller springa mellan varje station. Vid start träffar ni en ”startare” som ger er sista infon om tävlingen, startkit och er första ledtråd. Ni får ert första uppdrag/ledtråd som leder er till nästa plats. Ni kommer under dagen träffa personer vid stationer där ni får lösa klurigheter för att få nästa ledtråd till nästa plats ni ska ta er vidare till, tills ni slutligen når målet. Genom extrauppdrag finns det dessutom tid att vinna. Detta testar förmågan att komma på lösningar i trixiga situationer och våga tänka utanför lådan. Samtidigt får ni inte ha för bråttom, då det gäller att genom hela racet ha en splitvision så en inte missar att plocka hem tidsvinnande extrauppdrag. Detta är ingen löptävling utan handlar om att vara klurig, lösningsorienterad, smart och fokuserad för att på snabbaste vis lyckas ta sig fram på olika sätt.


Laguppdelning

Ni bestämmer själva lag och det ska vara 2-3 personer i varje lag. Vi är behjälpliga med lottning på plats om så önskas.


Tidsåtgång

Racet tar ungefär 3 h inklusive prisutdelning.


Utrustning och klädsel

All utrustning som behövs står vi för. Ha på er oömma kläder och skor som är bekväma att röra sig i.


Kostnad

Startavgift: 4 900 kr
Deltagare 1-50: 595 kr/person
Minimum 20 deltagare debiteras

Resekostnader tillkommer. Ev logi utanför Stockholm. 

Samtliga priser ex. moms.

Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!

Vart är vi på väg?


“Jag älskar På Spåret, så häftigt att få göra det i praktiken plus utmanande stationer”


För 10-50 pers (passar bra som en halvdagsaktivitet, gärna följt av middag)

Inspirerat av tv-programmet På Spåret kommer varje lag att få ge sig iväg till tre olika destinationer som de listar ut genom kluriga beskrivningar. Väl på plats väntar fler frågor och i mitten av allt finns uppdragsstationen som kräver ytterligare strategi, samarbete och beslut.  

Här behöver en kunna tänka utanför boxen, vara strategisk och lösningsorienterad. 


Laguppdelning

Ni bestämmer själva lag och det ska vara 2-3 personer i varje lag. Vi är behjälpliga med lottning på plats om så önskas.


Tidsåtgång

Vart är vi på väg? tar ungefär 3-4 h inklusive prisutdelning


Utrustning och klädsel

All utrustning som behövs står vi för. Ha på er oömma kläder och skor som är bekväma att röra sig i.


Kostnad

Startavgift: 4 900 kr
Deltagare 1-50: 695 kr/person
Minimum 20 deltagare debiteras

Resekostnader tillkommer. Ev logi utanför Stockholm. 

Samtliga priser ex. moms.

Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!
Teambuilding, företagsaktiviteter, kickoff!

Paketerbjudanden på Louie



AW med Quizet eller Duellen på Louie
Tid: 18-21 (endast mån-tors)
Detta ingår:
Lokal, personal, service
En öl/vin till maten
Mellan mingelmat
Quizet eller Duellen

Pris: 795 kr/person
(minimum 15 pers debiteras)

Samtliga priser ex. moms.



Helkväll på Louie med Quizet eller Duellen
Tid: 18-23 (endast mån-tors)
Detta ingår:
Lokal, personal, service
Välkomstdryck: bubbel
En öl/vin till maten
Stor mingelmat
Fikabuffé med kaffe
Quizet eller Duellen

Pris: 995 kr/person
(minimum 15 pers debiteras)

Samtliga priser ex. moms.



Heldag med Racet och middag på Louie
Tid: 12-21 (endast mån-tors)
Detta ingår:
Lokal, personal, service
Quesaddillas eller Vegetarisk chili
En öl/vin till maten
Racet

Pris: 1395 kr/person
(minimum 20 pers debiteras)

Samtliga priser ex. moms.

Bokning eller om du bara vill veta lite mer


Skriv och berätta vilka ni är och hur ni har tänkt er med antal deltagare, aktivitet, plats, laguppdelning och annat du tycker vi bör veta, i nedan kontaktformulär eller på mail till event@louielouie.se

























Vid frågor får du svara i vändande mail och givetvis även ringa till oss; 0731566225. Men vi behöver också skriva ner allt i mail som vi pratar om då det brukar vara väldigt bokat med aktiviteter och event så det är svårt att hålla isär när dialogen sker muntligt.


Rek och planering

Praktisk information om logistik, lokaler, antal deltagare, tider som passar etc finns förstås från båda håll. Efter bokning bestämmer vi en dag vi kommer till er för rek och planering. 

 

Avbokning

Avbokning av helt sällskap senare än 60 dagar före event debiteras även 50% av beställningens totala värde.

Avbokning av helt sällskap senare än 30 dagar före event debiteras även 100% av beställningens totala värde.

Vid enstaka avhopp senare än 14 dagar före event debiteras 100% av förbeställd mat och aktivitet.